Tuesday, April 27, 2010

Updates and Philippine Elections.

I can already feel that this is one hell of a week!

Monday, I went to take pictures of myself with the company buildings, which is in full detail on the next paragraph. After about hours under the searing heat of the sun, I went back to school to attend my Biology Laboratory class. I tinkered with the microscopes and focused the slides underneath. Here they are under the lens of the microscope:



Clockwise from top left: Mammal Jejenum, Mammal Fundic Stomach Section, Striated Muscle, and Frog Columnar Epithelial Section. I don't know what their functions are, they just look interesting and I wanna share them with you. LOL!

Tuesday, I was asked to present the company profiles of a private multinational company (I chose Accenture) and a government financial institution (Bureau of Treasury) which I successfully did. I'm starting to really love presenting more and more. After the presentation, I already desired to give another go again. I also took a photo of the Manila Cathedral.

Manila Cathedral at Intramuros, Manila.

I love being busy. I love what I'm studying. Do you, right now?

***

This segment is about the Philippine Elections on May 2010. **IT'S OKAY TO NOT READ THIS PART IF YOU CAN'T RELATE. :)

I am not a registered voter and I'm starting to really regret it. They said they ran out of registration papers, even in Comelec. That's the stupidest thing ever, don't you agree?

If I was registered, I would choose Dick Gordon as my President and Binay as Vice President.

Why not Noynoy? Cos I think he's not very charismatic, I don't see him leading the country effectively. I don't see him as President. He doesn't have a strong personality. What's good about him is that we are confident he won't do corruption and he's a very kind man. But people, don't vote because of the 'People Power' mania. You gotta consider.

Why not Manny Villar? He is very charismatic and has a strong personality, he's fit for a President. But then there's the C5 issue and the sudden emergence of his money. I think he's got some sort of a hidden agenda, don't you think? But I am very curious to know if he can really end poverty. I think he's got the capacity to do so. He's got the most effective campaign for presidency too.

Dick Gordon for President!

Why Gordon and Binay? They have already done what others are still promising. They don't even have big issues too. Both are very fit for running the country.

Vote wisely, Pilipinas. Wag yung pabasta-basta lang. Para sa kapakanan ng bansa natin ito. Wag nating ibase sa popularidad kundi sa kakayanan. Wag tayong magsawang umasa na babangon ang Pilipinas. Kung mahal mo ang Pilipinas, makialam na at magsalita.

Ikaw, sino ang iboboto mo at bakit?

Much Love,
HalfCrazy

28 comments:

docgelo said...

hey, what interesting stuffs you got here! if you must know, my pre-med course was bs biology and we had anatomy, microbiology, pathology, laboratory diagnosis subjects back in med school so i can relate to those microscopic figures. you draw and color them right? may practical exam pa. magturo kaya ako ng bio for a change? i've been lecturing medical-surgical topics for 6 years now e.

anyway, with the political issues you have here, i'm glad you have a choice even if you're not registered yet with such lame excuse from comelec.

Jay said...

Very cool slides under the microscope.

I love learning new things, but I don't really love studying. Studying means you have to do it or are being forced to. I hate that. haha

HalfCrazy said...

@DOCGELO - It's very, very interesting to know yung mga na-take mo na subjects! Basta walang computations, ayos talaga, para sa akin. I'm starting to really love Biology cos it's just memorization and understanding and it's about the body so I can very much relate! Magkakaruon kami ng drawing session next week, puro Tissues! Hindi ako marunong mag drawing pero ayos lang, interesting naman! Onga, why don't you try Bio para medyo chill ka lang? Apply po kayo sa Mapua if ever, mukhang marami po akong matutunan sa inyo, haha!

Meron akong dalawang friends na pumila tapos nawalan rin ng papel! LOL!

Mark said...

It is great that you enjoy presenting. Many people have great fear of public speaking. Having no fear and feeling comfortable in front of people will serve you well.

princess_dyanie said...

yay manila cathedral! its been 3 years since i went there. at nakapunta lang ako dahil may inatendan kaming kasal haha :P

HalfCrazy said...

Hindi ba sabi nila kapag nagpakasal sa Manila Cathedral, naghihiwalay? LOL!

quilly said...

My significant other is a scientist and he takes pictures of the stuff on his slides all the time. I find it very interesting to look at even though I don't half understand it.

I loved school and learning. I still love public speaking and have done it often. I have even given sermons from the pulpit at church.

Smalltown RN said...

Hello there....thank you for stopping by my blog and for leaving such a lovely thoughtful comment....I love new visitors to my blog..and especially when they leave comments.

Funny I can see our age difference..the print on your blog is far to small for me..and hence I had to put on my eye glasses...lol

very nice photos of what you saw under the microscope

HalfCrazy said...

@QUILLY - Wow, it must be amazing to have a Scientist for a hubby! You get to know very interesting stuff and you never have to worry about your health, maybe? Great to know you're doing public speaking! I wanna hear and see people speak cos I can learn from them!

@SMALLTOWN RN - Haha I'm sorry! There, I adjusted it a bit. I want my blog to be a minimalist as much as possible LOL! But then I have to consider the ones with poor eye sighting! Thank you! :)

RoseBelle said...

When it comes to politics, no matter where, whether it be at a workplace or the government, nobody's a fool so politicians need to walk the walk and talk the talk..well unless corruptions play a big role but in the US, if the politicians don't deliver on their promises, guess what? Next election, they're gone.

Very intriguing picture of the slides. Good luck and aim for good grades!

witsandnuts said...

Cool microscopic shots! I enjoyed my Anatomy and Physiology subject (though I'm Accountancy major).

Quite excited to vote this weekend (absentee voting). =)

HalfCrazy said...

@ROSEBELLE - I really wish that it would be like that in the Philippines too. In here it's all about promises and only few are granted. If they're popular, then they win, especially if they're celebrities gone politics.

@WITSANDNUTS - Buti pinaalala mo, tatanungin ko tatay ko kung sinong iboboto nya. Absentee voter rin kasi sya! :) Parang ang layo ng Accountancy sa Anatomy and Physiology subjects noh? Haha pero siguro sa tingin ko kailangan nating malaman yung mga proseso sa ating katawan.

Madonna Fancy Dress said...

I think gordon would be a great president, just by looking for his track record there's always a great output like subic and wow Philippines.

for VP, bayani would do great also just look at Marikina and EDSA...

They are both result oriented :)

Ebie said...

Haay...I hope the registered voters will vote wisely...

Science was not a favorite subject of mine, but they are so many interesting topics. Sa numbers na lang ako...

HalfCrazy said...

@MADONNA FANCY DRESS - I agree with you, they are both results-oriented! Isa pang plus para kay Bayani yung pag graduate nya sa Mapua, Mapuan rin kasi ako, haha! Pero yun nga lang, nangunguna talaga si Binay sa listahan ko! Imagine the capital would be as beautiful as Subic!

@EBIE - Wow, numbers! I never got along with them! There's always people like you who do, though! LOL!

Uncle Lee said...

Hi Girl, love your pics. I have always enjoyed looking at things under the microscope.
You have a nice day, Ingat, palagi, lee.

Vk-mahalkaayo said...

hello,

thanks for the visit and compliments.

regards

Alicia said...

Wow, those are some cool shots!!

I love that building too! I wish I could visit the PI one day!

Alicia said...

Oh yes..I am Filipino! But, I grew up in the states.

HalfCrazy said...

Oh, wow, okay! I have always adored Filos who live in the States. They get this different attitude that I admire! See you around! :)

Loida of the 2L3B's said...

Akala ko sample ng Rorschach test yung unang naka-post.. hahaha!!

Jama said...

Interesting picture! I thought they are just pieces of art! lol

olyabut said...

Mammal Jejenum > Galing ba ito sa Jejemons? haha
Pareho tayo ng choice. Gordon din ako. Pero sa VP, still undecided

HalfCrazy said...

HAHA LOL! Natawa ako kasi ng kaklase ko nung nakita nya yung Mammal jejenum na slide, "Ay gagi! Baka pag meron ka nito, yan ang dahilan kung bakit ka magiging Jejemon!"

LOL stupid! Haha!

Pauline said...

Thanks for visiting my blog. I was never a great student, got my degree as an adult when I was 52. Life is all about learning. It's wonderful that you enjoy presenting; that's a skill that will take you far in whatever direction you choose for yourself.
I really enjoyed this visit! I love it when the old and young can appreciate each other!

domjullian said...

nice. I'm pro-Gordon too! Yeeehaaa! Smart peeps will vote for Gordon.hehehe.Assuming na centric pa. kaso nde ako pro-Binay.

HalfCrazy said...

@PAULINE - Whoa, that's great! I think having a degree even at a later age is still good, it means you worked hard for something you thought you was late for. But we all know it's never too late for Education, right? I'm glad you enjoyed this visit, I really enjoyed your blog too!

@DOMJULLIAN - Totoo yun, smart people would vote for him. HAHA. Satin satin lang to, haha!

ahmer said...

Actually I hate politics' I dont want comment about it haha